Har du saker du mener læringsmiljøutvalget bør ta opp?
Da kan du melde inn dette på e-post lmu@dmmh.no.
Medlemmer
- 4 representanter fra studentene
- 4 representanter fra ansatte, hvorav minimum 2 fra vitenskapelig ansatte og en fra Studieadministrasjonen.
Leder for utvalget velges vekselvis blant institusjonens og studentenes representanter.
Saksområder
- At lokaler, adkomstveier, trapper mv. er dimensjonert og innredet for den virksomhet som drives
- At lokalene har gode lys- og lydforhold og forsvarlig inneklima og luftkvalitet
- At lokalene blir vedlikeholdt og er rene og ryddige, at lokalene er innredet slik at uheldige fysiske belastninger for studentene unngås
- At lokalene er innredet slik at uheldige fysiske belastninger for studentene unngås
- At virksomheten er planlagt slik at skader og ulykker forebygges
- At tekniske innretninger og utstyr er forsynt med verneinnretninger og blir vedlikeholdt slik at studentene er vernet mot skader på liv og helse
- At lokaler, adkomstveier, sanitæranlegg og tekniske innretninger er utformet på en slik måte at funksjonshemmede kan studere ved institusjonen
- At læringsmiljøet er innrettet for studenter av begge kjønn
- At læringsmiljøet er utformet etter prinsippet om universell utforming
- At psykologiske og sosiale faktorer som har konsekvenser for studentenes trivsel, helse og yteevne på studiestedet blir ivaretatt
- At kartlegging, rapporter og undersøkelser som angår studentenes læringsmiljø blir lagt frem og at utvalget får muligheten til å uttale seg
- At saker som angår det pedagogiske læringsmiljøet legges frem, slik at utvalget får mulighet til å uttale seg
Møteordning
Læringsmiljøutvalget møtes minst to ganger pr. semester, eller når to av medlemmene krever det.