Klassen var delt inn i grupper og hadde fĂ„tt egne omrĂ„der i parken der de satte opp smĂ„ produksjoner. Nesten alle materialene som var brukt for Ă„ konstruere materialene var natur- eller gjenbruksmaterialer.Â
Barnehagene som var invitert synes det var veldig spennende Ä fÄ vÊre pÄ DMMH.
Barna frydet seg pĂ„ moskusjakt, de lekte med apekatter og malte, sang og danset ivrig sammen studentene.Â
- Vi var litt spente i forkant, forteller Mari NyrĂžnning Kverneng.
- Det har vĂŠrt veldig morsomt Ă„ se hvordan barna har lekt, forteller DMMH-student Mari NyrĂžnning Kverneng. -Â Det har blitt mye lĂžping etter moskuser.Â
- MĂ„let med Barn og rom er at studentene skal fĂ„ fĂžrstehĂ„ndserfaring med Ă„ jobbe pedagogisk. Vi skaper en felles erfaringsbase slik at de forstĂ„r sammenhengen mellom de ulike fagene i en tenkt barnehagekontekst, forteller hĂžgskolelektor PĂ„l Gerhard Rystad. Han er representant for pedagogikkseksjonen, et av de 5 seksjonene som samarbeider om denne dagen. De andre seksjonene er musikk, drama, kunst og hĂ„ndverk og fysisk aktivitet.Â
Studentene utforsket bÄde hÞyden og lavere omrÄder.
- Studentene fĂ„r prĂžvd seg pĂ„ bĂ„de pĂ„ didaktikk og praktisk arbeid, og de fĂ„r prĂžvd seg med barn, understreker han. I etterabeidet fĂ„r de mulighet til Ă„ reflektere og sette ord pĂ„ egen lĂŠring.Â
- Slike dager er med pĂ„ Ă„ bidra til praktisk lĂŠring. Vi mĂ„ skape rom for praktisk lĂŠring ogsĂ„ pĂ„ hĂžgskolen, ikke bare nĂ„r studentene er i praksis.Â
Flere dyr dukket opp pÄ DMMH i lÞpet av dagen.
Barnehagene som var invitert synes det var veldig spennende Ä fÄ vÊre pÄ DMMH.
Barna frydet seg pĂ„ moskusjakt, de lekte med apekatter og malte, sang og danset ivrig sammen studentene.Â
- Vi var litt spente i forkant, forteller Mari NyrĂžnning Kverneng.
- Det har vĂŠrt veldig morsomt Ă„ se hvordan barna har lekt, forteller DMMH-student Mari NyrĂžnning Kverneng. -Â Det har blitt mye lĂžping etter moskuser.Â
- MĂ„let med Barn og rom er at studentene skal fĂ„ fĂžrstehĂ„ndserfaring med Ă„ jobbe pedagogisk. Vi skaper en felles erfaringsbase slik at de forstĂ„r sammenhengen mellom de ulike fagene i en tenkt barnehagekontekst, forteller hĂžgskolelektor PĂ„l Gerhard Rystad. Han er representant for pedagogikkseksjonen, et av de 5 seksjonene som samarbeider om denne dagen. De andre seksjonene er musikk, drama, kunst og hĂ„ndverk og fysisk aktivitet.Â
Studentene utforsket bÄde hÞyden og lavere omrÄder.
- Studentene fĂ„r prĂžvd seg pĂ„ bĂ„de pĂ„ didaktikk og praktisk arbeid, og de fĂ„r prĂžvd seg med barn, understreker han. I etterabeidet fĂ„r de mulighet til Ă„ reflektere og sette ord pĂ„ egen lĂŠring.Â
- Slike dager er med pĂ„ Ă„ bidra til praktisk lĂŠring. Vi mĂ„ skape rom for praktisk lĂŠring ogsĂ„ pĂ„ hĂžgskolen, ikke bare nĂ„r studentene er i praksis.Â
Flere dyr dukket opp pÄ DMMH i lÞpet av dagen.