LYDHØR i Kongsgården. Sympoetisk samspill med barnehagebarn
Prosjektdeltagere
-
ProfessorAtle Krogstad
-
StipendiatHanne Wiseth
-
FørsteamanuensisIngrid Bjørkøy
-
FørsteamanuensisIngvild Olsen Olaussen
-
Professor i drama og teaterLise Hovik
-
EksternAnn Sylvi Olsen
-
EksternPål Bøyesen
-
EksternNina Eide Holtan
-
EksternAnne Helga Henning
-
EksternTor Andreas Haugerud
-
EksternEllen Sherry Lindquist
-
EksternMette Sandholmen
-
EksternSunniva Skjøstad Hovde
Prosjektet LYDHØR i Kongsgården undersøker betydningen av sympoetisk samspill i små barns møte med kunst gjennom utvikling av en kunstarena for små barn i tidligere Kongsgården Barnehage i Trondheim. Stedet, som disponeres av ReMida - senter for kreativ gjenbruk vil fungere som en forskningsarena for samspillet mellom små barn, pedagoger, kunstnere og forskere. Stedets natur, omgivelser, rom og materialer vil danne utgangspunkt for samspillet og aktørene vil arbeide med kunstneriske uttrykksformer og kvaliteter som er spesifikke i feltet kunst for de minste. Prosjektet søker å etablere, utvikle, forstå og formulere en tverrkunstnerisk praksis i et sosialt deltakende perspektiv, og kan bidra til fornyelse av kunstpraksis, kunstpedagogikk og kulturpolitisk arbeid med de yngste barna.