Mange taler og musikkinnslag fylte de to eksamensfestene.

- Som studenter har dere alle vært gjennom en intens og langvarig endringsprosess. Å endre oss selv, vår kunnskap, ferdigheter og holdninger krever hardt arbeid, alene og sammen med andre. Det krever tid og utholdenhet. Vi må tåle mye prøving og feiling, og ingen av oss kan vel med hånda på hjertet si at det ikke er litt vondt og frustrerende til tider.
Videre nevnte hun at begge kullene hadde oppstart i pandemien, med alt det førte med seg av usikkerhet, nye arbeidsmåter og isolasjon.
Rektor påpekte også betydningen de har som barnehagelærere:
- Dere vil være viktig for barnegruppa og ikke minst for det enkelte barn - for barnets trivsel, mestring og utvikling, ikke bare der og da, men også på lang sikt. En god barnehagehverdag kan være avgjørende for barnets muligheter og livskvalitet senere i livet.

Dronning Maud Stipend
DMMH deler hvert år ut ett til to stipend til avgangsstudenter som har fullført sin utdanning, enten på bachelor eller masternivå.Stipendet er på 10 000 norske kroner og skal benyttes til en faglig aktivitet
• Det ene stipendet tildeles avgangsstudenten med det beste vitnemålet.
• Det andre stipendet tildeles ut fra en eller flere av følgende 3 kriteriene:
1. Studenten har et utmerket og over gjennomsnittet karakternivå. Studenten har gjort en flott faglig innsats ut over gjennomsnittet
2. Studenten har gjort en utmerket og ut over gjennomsnittet innsats for det sosiale miljø og for læringsmiljøet i klassen/kullet
3. Studenten har gjort en utmerket og over gjennomsnittet innsats i demokratiske styringsorganer
Dronning Maud Stipend ble i år tildelt studentene Ida Haugan Sonflå fra Barnehagelærer med vekt på natur og friluftsliv. Hun oppnådde hele 64,89 poeng av 65 mulige, hvilket vil si at hun har 9 A-karakterer og 2 B på sitt vitnemål.

Det andre stipendet gikk til Idun Svensson Skogstad fra Barnehagelærer med vekt på musikk, drama, kunst og håndverk. Hun skiller seg ut ved å ha vært spesielt engasjert og bidratt mer enn hva vi kan forvente både i klassen, ikke minst utad. Hun har vist et brennende engasjement for kunstfagene, og skrev blant annet i fjor en kronikk om kunstfagene i barnehagen, i Barnehage.no
I år ble det også delt ut et tredje stipend, da det ble for vanskelig å skikke mellom prisvinnerne. Dette ble gitt til Mahmoud Mustafa Hammdalla Aly fra 3INT. Aly har også bidratt svært godt til læringsmiljøet i klassen og det sosiale miljøet, han er dyktig teoretisk, og han har utmerket seg spesielt som student og medstudent gjennom sitt store engasjement for mangfoldsarbeidet i barnehagen.


