Gry Olsen Ulrichsen
Førsteamanuensis
Førsteamanuensis
Gry Olsen Ulrichsen
Departments
Faggruppe for kunst og håndverk | Institutt for språk, kunst og kultur
Cristin ID
879133
Dissemination
-
Vitenskapelig foredrag
Hvit monolog eller pluralistisk nærvær
-
Vitenskapelig foredrag
Pluralist Proximity to Articulate Racialising Silence.
-
Vitenskapelig foredrag
The White Monologue in Artseducation.
-
Vitenskapelig foredrag
Invitert symposium innleder: Kunst eller kultur? Institusjonen, kunsten og det antropocene
-
Faglig foredrag
The White monologue in knowledge production
-
Vitenskapelig foredrag
Pluralist Proximity to Articulate Racialising Silence
-
Faglig foredrag
New Meaning Magasin - også ditt sted?
-
Faglig foredrag
Learning to unlearn
-
Vitenskapelig foredrag
-
Faglig foredrag
Critical reflections on systemic racism
-
Vitenskapelig foredrag
-
Vitenskapelig foredrag
Can the subsubjects speak? The lack of arts diversity in the discourse of kulturskole
-
Vitenskapelig foredrag
Kunnskapsutvikling i profesjonelle læringsfellesskap mellom profesjonsutøvere i kulturskole og grunnskole.
-
Vitenskapelig foredrag
Can the subsubjects speak? The lack of arts diversity in the discourse of kulturskole.
-
Vitenskapelig foredrag
Struggling to decolonize the field of cultural school research.
-
Faglig foredrag
Tverrinstitusjonelt seminar for kunst/kulturinstitusjoner i Trondheim
-
Vitenskapelig foredrag
Struggling to Decolonize the Field of Cultural School Research
-
Faglig foredrag
Struggling to Decolonize Ourselves
-
Faglig foredrag
Kunstdidaktisk kompetanse som en del av fagovergripende pedagogiske prosesser i grunnskolen.
-
Vitenskapelig foredrag
Tenthaus Oslo, en inkluderende organisatorisk modell for fremtidens kulturskoleelev
Publications
-
Doktorgradsavhandling
Disrupting the White monologue in arts education through pluralist proximity – A study in possibilities and challenges of plurality in Nordic Community Schools of Music and Arts Education
-
Populærvitenskapelig artikkel
Høringsinnspill til revidert overordnet del av rammeplanen for kulturskolen
-
Vitenskapelig artikkel
The Material Touch: mapping cross sectional and interdisciplinary co- production of knowledge
-
Vitenskapelig artikkel
Dressing and Undressing Whiteness
-
Vitenskapelig artikkel
Learning to unlearn - Tracing Failures Within Arts-Based Participatory Research
-
Annen presentasjon
Silencing and Slicing
-
Vitenskapelig artikkel
Struggling to decolonise ourselves as an antiracist act within the field of Nordic Community School of Music and Arts
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Dissonans i det modernistiske doxa – et a/r/tografisk blikk på et samarbeid mellom en kulturskolelærer og to grunnskolelærere
-
Mastergradsoppgave
Tverrfaglig lærersamarbeid i Kulturdag. En narrativ studie av fortellinger om å delta som kulturskolelærer og grunnskolelærer i pilotprosjektet Kulturdag.
-
Mastergradsoppgave
Tverrfaglig lærersamarbeid i Kulturdag: En narrativ studie av fortellinger om å delta som kulturskolelærer og grunnskolelærer i pilotprosjektet Kulturdag
-
Vitenskapelig artikkel
Stones and the Destabilisation of Safe Ethical Space
-
Vitenskapelig artikkel
Møter gjennom mønster i filt. Narrativ og poetisk dokumentasjon som utgangspunkt for og pådriver i kunstdidaktisk praksis i en helsekontekst
-
Faglig kapittel
Participating or Visiting Artists in Schools – Do they matter?
-
Kunstutstilling
Linjer i Ilabekken
-
Fagbok
Participating or Visiting Artists in Schools – Do they matter? in Tenthaus Toolkit - artists in schools
-
Vitenskapelig artikkel
Tenthaus Oslo - En inkluderende organisatorisk modell for framtidas kulturskoleelev
-
Populærvitenskapelig artikkel
Kunstner i skolen - deltaker eller gjest?
-
Populærvitenskapelig artikkel
Fra besøkende til deltakende kunstner.
-
Kunstutstilling
Mønster
-
Mastergradsoppgave
Deltakende kunstnere på en pedagogisk arena - En dialogbasert studie som ser på hvordan relasjonelle aspekter utgjør rammeverk for kunstdidaktisk utøvelse
-
Annen presentasjon
Linjer i Ilabekken - et tverrfaglig kunstnerisk utviklingsarbeid som ble gjennomført skoleåret i et samarbeid mellom lærere og elever ved 3. trinn på Ila skole i Trondheim, to billedkunstnere, en biolog og en fysiker
-
Kunstutstilling
New Meaning- deltakelse i utstillingen Kunsten å falle – fotografier over norsk performance og prosesskunst 1966-2009.
-
Visuell kunst
I Would Love To Change
-
Kunstutstilling
Der du jobber, der du bor (og der du går på skole)
-
Annen presentasjon
-
Kunstutstilling
-
Annen presentasjon
Dialogforum med unge muslimske kvinner
-
Kunstutstilling
-
Kunstutstilling
-
Kunstutstilling
Kjærleikens ferjereiser, LIAF 2001