Oliver Thiel
ProfessorEkspert ⭐️
ProfessorEkspert ⭐️
Oliver Thiel
Avdelinger
Faggruppe for matematikk | Institutt for real-, natur- og samfunnsfag
Cristin ID
444509
Formidling
-
Vitenskapelig foredrag
"God used beautiful mathematics in creating the world" A play-based approach to early mathematics education
-
Vitenskapelig foredrag
Gebeta – Et etiopisk spill tilbyr rike muligheter for matematikk i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Studentaktiv undervisningi fagene matematikk og RLE
-
Vitenskapelig foredrag
Affordances of Gebeta Game in Early Childhood Mathematics Education
-
Vitenskapelig foredrag
Sammenhenger mellom motivasjon og studieatferd i barnehagelærerutdanningen
-
Vitenskapelig foredrag
Ducks divide money – Problem-solving in ECEC
-
Vitenskapelig foredrag
Stokastikk i barns utendørs frilek – Første resultater
-
Vitenskapelig foredrag
Stochastics in children's outdoor play – First results
-
Vitenskapelig foredrag
Barns matematiske erfaringer ved å utforske digital animasjonsteknologi
-
Vitenskapelig foredrag
Child led animation video production to enrich mathematical thinking
-
Vitenskapelig foredrag
Presentasjon av boka “Mathematics in Early Childhood. Research, Reflexive Practice and Innovative Pedagogy” og de norske kapitlene
-
Vitenskapelig foredrag
Does preservice teacher training change prospective preschool teachers’ emotions about mathematics?
-
Vitenskapelig foredrag
Reflexive praxis leading to innovative early childhood mathematics.
-
Vitenskapelig foredrag
Mekaniske leker i barnehagen - funn fra realfagsprosjekt
-
Poster
Using automata to promote STEM education in early childhood - first results
-
Poster
Perspectives from teachers and educators on how to implement Automata for STEM in early and primary education
-
Faglig foredrag
Let's play mathematics!
-
Vitenskapelig foredrag
Mathematics fundamental ideas vs. fundamental activities
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagelærerstudenters holdning til matematikk
-
Vitenskapelig foredrag
Variability and Effects of Preservice Preschool Teachers‘ Math Anxiety during the Exam Period
-
Faglig foredrag
-
Intervju
vidumath in the classroom
-
Faglig foredrag
Pupils' misconceptions about difficult maths topics
-
Faglig foredrag
-
Faglig foredrag
Video for Mathematics learning
-
Faglig foredrag
-
Vitenskapelig foredrag
Early childhood teacher students' mathematics anxiety
-
Vitenskapelig foredrag
vidumath – elever lager videoer i matematikkundervisningen
-
Faglig foredrag
-
Populærvitenskapelig foredrag
Publikasjoner
-
Fagartikkel
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
Stedskunst, natur og matematikk
-
Fagartikkel
Dyr som blir uvenner
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Integrating Video Production in Early Ages to Promote Motivation for Mathematics and Transversal Competences: Examples from ViduKids Project
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Rapport
Video Education for Kindergarten Mathematics - Ideas and Principles of ViduKids
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Anmeldelse
-
Anmeldelse
-
Fagartikkel
-
Leder
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Omvendt klasserom i undervisningen om barnehagematematikk
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
-
Vitenskapelig artikkel
Heads-on, hands-on, hearts-on: Educators' perceptions on ViduKids contributions to integral education
-
Kronikk
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Vitenskapelig artikkel
Bruk av video i barnehagelærerutdanning. En analyse av seerdataene
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Automata for STEM: evaluation of an educators training workshop
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Fagartikkel
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
How pre-service teacher training changes prospective ECEC teachers’ emotions about mathematics
-
Vitenskapelig artikkel
Mapping Spontaneous Cooperation between Children in Automata Construction Workshops
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
AUTOMATA FOR STEM PROJECT: PEDAGOGICAL MODEL AND EVIDENCES OF HANDS-ON AND MINDS-ON PROCESSES
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Reaping the benefits of reflexive research and practice in early childhood mathematics education: Continuing the conversation
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Harry's Line Work
-
Innledning
Reflexivity and early childhood mathematics education: Applying Bishop’s universality to vignettes of young children’s learning
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Mathematics in early childhood Research reflexive practice and innovative pedagogy
-
Vitenskapelig artikkel
Using self-made automata to teach STEM in early childhood teacher education
-
Fagartikkel
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Leder
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Spontaneous Cooperation between Children in Automata Construction Workshops
-
Vitenskapelig artikkel
Children's engagement and learning at "Moving toys" workshops in the 1st cycle of schooling.
-
Vitenskapelig artikkel
Guided play: From instruction to creativity when constructing automata
-
Vitenskapelig artikkel
Early childhood teacher students’ mathematics anxiety: relevant for professional knowledge and perception of mathematics in preschool?
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
Barn utforsker sannsynlighet
-
Anmeldelse
-
Anmeldelse
-
Anmeldelse
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
-
Leder
-
Vitenskapelig artikkel
Before, During, and After Examination: Development of Prospective Preschool Teachers' Mathematics-Related Enjoyment and Self-Efficacy
-
Fagartikkel
-
Leder
Innovative approaches in early childhood mathematics
-
Vitenskapelig artikkel
Affective-motivational aspects of early childhood teacher students’ knowledge about mathematics
-
Fagartikkel
-
Fagartikkel
-
Brosjyre
vidumath - creative video for mathematics
Forskningsprosjekter
-
Pågående
Gebeta Game in Early Mathematics Education (GEME)
-
Avsluttet
Stochastics in Children's Outdoor Play (SCOP)
-
Pågående
Studentaktiv læring i matematikk og RLE Bruk av studentaktiv undervisning i kombinasjon med omvendt undervisning ved DMMH.
-
Avsluttet
Video Education for Kindergarten Mathematics (ViduKids)